Friday, January 2, 2009

Warkah Tahun Baru

Salam tahun baru buat semua...

Baru 2 hari memasuki tahun 2009 dan kalau dibuat perkiraan hanya kurang seminggu atau lebih tepat 5 hari lagi untk aku menabur bakti di kementerian ini. Rezeki yang datang di penghujung 2008 membuka lembaran baru buat aku di tahun 2009 ini.... 12 Januari satu tarikh keramat yang bakal menjadi satu perjalanan baru buat aku mencipta kerjaya sebagai seorang pendidik. Jika diizinkan Tuhan, lebih kurang setahun dari sekarang aku bakal menjadi seorang guru. Segala pengalaman pahit manis di kementerian ini yang aku timba selama 8 bulan lebih akan ku bawa bersama. Rakan2, sahabat dan teman sekerja aku bakal tinggalkan demi sebuah masa depan. Aku akui segala perselisihan faham yang berlaku diantara teman2 sepejabat mengeratkan lagi pergaulan diantara kami. Selasa depan bakal menjadi mesyuarat terakhir yang bakal aku kelolakan selaku ketua PPH Miri. Aku masih ingat betapa sukarnya untuk menerima tanggungjawab yang diberi untuk dipikul tetapi teman2 menjadi tulang belakang buat aku. Terima kasih yang tidak terhingga diucapkan buat semua. Aku pasti semua yang berlaku ada hikmahnya. Kawan2, teman2 sepejabat yang aku tinggalkan sekarang tidak bererti kalian akan ku lupakan kerana ruang dalam hati ini tetap ada buat kalian.

Pemandangan yang bakal aku rindui dari kamar Pejabat Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna, Miri.


P/S: The journey begins as the legend continue...

3 comments:

Anonymous said...

Tahniah..

EmBuN PaGi said...

Helo,
Tahniah ye roland....

A.K.u.O.w.E.P.e.L said...

waa..bro..
congrats..
jadik cekgu la hang kelak..
hehe..