Monday, November 10, 2008

Outing kat Lambir Waterfall

Salam sejahtera buat semua...Sebelum aku bercuti 1 minggu dan balik ke kampung halaman pada minggu lepas aku sempat meluangkan masa melepaskan "gian" aku untuk masuk hutan. Bukan pergi berburu pun, cuma sejak menamatkan pengajian kat Shah Alam, minat untuk menjiwai alam semesta yang serba hijau menebal dalam diri ini. Sebelum itu, teringin sekali menyampaikan jutaan terima kasih kepada En. Hisyam Che Mat (pensyarah yang memperkenalkan kat aku apa itu "outdoor xtvt"). Apa lagi bos, dah up ni..Hehehehe!!! Juga wat teman2 seperjuangan yang selalu "memapah" aku ketika jatuh bangun selama 7 tahun
menuntut. Okla, mai aku ajak semua join skali tengok xtvt kami waktu tu...Ni la geng2 PPH aku yang "terjebak" sama untuk join aku gi outdoor...Enjoy!!

Jalan2 cari pasal...Hahahaha!!!! Tengok betul2 kat pokok ni..Pelik tapi benar..Dah dekat 30 tahun aku duduk kat Sarawak ni, ini la 1st time aku gi kat Taman Negara Lambir. Ini pun kebetulan lak aku skang keje dekat ngan kawasan ni. So, kengkawan kat Semenanjung tu mai la datang Sarawak ni. Ada banyak lagi tempat yang boleh gi kalau nak wat xtvt outdoor.
Mandi time!!!
Ni la xtvt aku dan geng2 aku..Wajib benda ni kalau g waterfall. Dah la air sejuk nak M@%&#S!!!! Hehehehe...
1,2,3 click!!! Wat2 kuat plak member aku sorang nih..Kang aku rendam baru hang tau dalam tak dalam waterfall ni...:)
Waktu nak balik dah...
Paling best masa nak balik, dah lah letih tapi sempat gi amik post. Hehehehe...Pasni kene drive dalam 1/2 jam nak balik Miri. Lain kali kalau aku jadi gi Gua Niah aku habaq mai kat korang semua..Daaa....

0 comments: